Małgorzata Łodej-Stachowiak

gosiaAktorka z ponad 28-letnim doświadczeniem i lektorka radiowa i telewizyjna z ponad 25-letnim stażem. Zagrała dziesiątki ról teatralnych, m.in. Ofelię, Antygonę, Anielę w „Ślubach panieńskich” i Klarę w „Zemscie” Fredry, Księżnę Irinę Wsiewołodowną Zbereźnicką-Podbereską w „Szewcach” Witkacego, Panią w „Pieszo” Mrożka, Fiamettę w „Dekameronie”, Królową Marię w „Król umiera czyli ceremonie” Yonesco, Elwirę we „Fredro dla dorosłych”, Felicję w „Pułapce” Różewicza, Lindę w „Zagraj to jeszcze raz Sam” Woody Allena. Za „role witkacowskie” otrzymała w 1992r. Medal Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego w Poznaniu. Ostatnio można ją oglądać na deskach Teatru Nowego w Poznaniu m.in. w roli Donny Claudii w „Oszuście” Goldoniego czy w roli Pasażerki w „Firmie” - spektaklu duetu Strzępka-Demirski. Wcześniej pracowała w Teatrze Polskim w Poznaniu, w Teatrze im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze i we Wrocławskim Teatrze Lalek - w tych trzech teatrach pod nazwiskiem MałgorzataMielcarek. Swoje doświadczenia zawodowe i staż asystencki w PWST we Wrocławiu wielokrotnie wykorzystywała prowadząc szkolenia i zajęcia warsztatowe z dziedziny pracy głosem, techniki wymowy, autoprezentacji i aktorskiej analizy tekstów literackich oraz zajęcia teatralne z dziećmi i młodzieżą.

 

Katarzyna Pawłowska

kasia pAbsolwentka Wydziały Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, gdzie w 1992, jeszcze jako studentka, wraz z Maciejem Adamczykiem założyła Teatr Porywacze Ciał. Zespół zrealizował tam trzy spektakle: Psy, I love You oraz Świnie. W 1996 aktorzy przenieśli się do Poznania. Do dzisiaj realizują tam kolejne projekty. W artystycznym dorobku Katarzyny Pawłowskiej i Macieja Adamczyka, poza spektaklami salowymi, znajdują się m.in. widowiska plenerowe: Sztuczne Oddychanie, Rekord, parady uliczne, monodramy. Katarzyna Pawłowska jest również instruktorką i organizatorką wasztatów aktorskich, pracuje z młodymi ludźmi nad ekspresją ciała, koncentracją. Zajmuje się także produkcją spektakli dla dzieci, akcji reklamowych i koncertów. 

 

 

Piotr Dobrowolski

piterTeatrolog, estetyk, doktor literaturoznawstwa. W czasach studiów w angielskim Dartington College of Arts, razem z członkami międzynarodowej grupy teatralnej Drop in the Ocean występował w kilku krajach Europy, pracował w cyrku i na teatralnymn statku w portach Morza Egejskiego. Dzisiaj, jako pracownik naukowy Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, zajmuje się współczesną literaturą i teorią kultury, a szczególnie interesuje go estetyka dramatu, teatru i performansu. Redagował książkę Dramatyczność i dialogowość w kulturze, regularnie współpracuje jako autor z czasopismami „Dialog” i „Czas Kultury”. Jest recenzentem teatralnym – publikuje m. in. w „Teatrze” i „Didaskaliach” – tłumaczem tekstów literackich i naukowych, autorem książki Estetyka odrzucenia w dramacie i teatrze współczesnym. Uczestnik i współorganizator poznańskiego życia kulturalnego, jesienią tego roku pracuje przy projektach DramArt (publicznych czytań i dyskusji ważnych, a zapomnianych, tekstów dramatycznych), publicznych projekcjach pereł Teatru TV i Forum Aktywnego Widza w Teatrze Nowym.